Häxjakt

Igår åkte jag hem till mormor och morfar, vi skulle åka till Nordiska museet där dom hade höxjakt för alla barn. Jag har aldrig varit på ett museum så det var jättespännande att få komma dit, jag var...hur ska man säga...något förväntansfull när vi kom dit, jag ville titta på allt på en gång liksom :) Tur att morfar har spring i benen han med så vi tog täten ;)
 
Det första vi såg var ett dockhus från förr, jättefint var det, synd att man inte fick pilla på det bara....det hade ju varit kul.
 
Hör skulle man lyfta på barnens korg och räkna antal häxmärken :)
 
Morfar hjälpte mig räkna :)
 
Sen hittade jag en "karta" jag älskar kartor!
 
Dom hade massa mat från förr, jordgubbarna såg jättegoda ut!
 
Och mitt i allt dök Pettson och Findus upp, dom gillar ju jag! :)
 
Det fanns små dataskärmar överallt där man kunde bläddra och titta på bilder, det var ju kul :)
 
Sen gick jag och morfar in i lekstugan, där fick man gå på en spång för att komma över ån :)
 
Eller så kunde man dra sig över ån med en flotte, det gjorde jag och morfar såklart :)
 
Sen hissade vi upp vatten från brunnen
 
Jag körde häst och vagn, hoppla pållen!
 
Morfar visar hur man bar tunga hinkar förr
 
Morfar och jag kokar kaffe på den gamla spisen, jag la in pinnar i elden och morfar visade hur man gjorde med kaffepannan.
 
Den där spisen var ju jättekul att stoppa in pinnar i.
 
Efter museet åkte vi hem och åt morfars goda lammgryta, eller dom andra gjorde det, jag ville hellre ha korv, morfar vet allt vad jag gillar. Sen spelade jag lite spel på datorn och så lekte vi såklart en stund innan vi åkte hem igen. Jag ska få vara hos mormor och morfar i sommar några dagar, då ska vi hitta på massa skoj igen, dom är så bra på att komma på roliga saker för mig att göra.

Kommentarer
Postat av: morfarn

Vilken tur att du fick med dig Morfar så han fick ha lite kul oxå ... toppendag Killen ... eller som alfred säger i emils bok .. Du Å Jag tror jag dee...

2013-04-02 @ 18:50:17
Postat av: Ebbott

Du å jag morfarn!

2013-04-02 @ 22:21:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0